Jak mogę Ci pomóc?

Jeśli masz jakiekolwiek pytania dotyczące moich kursów, wypełnij poniższy formularz, a skontaktuję się z Tobą tak szybko, jak to możliwe. Możesz też napisać email: kontakt@naladujbaterie.pl

Najczęstsze pytania

Aby bezpiecznie ćwiczyć w ciąży (i generalnie ruszać się) zawsze musisz skonsultować to z lekarzem. Tylko on jest w stanie ocenić przebieg ciąży i pozwolić na bezpieczne ćwiczenia w ciąży.

Pamiętaj natomiast powiedzieć lekarzowi, o jakie ćwiczenia chodzi 🙂 Czasami lekarze kojarzą ćwiczenia ze zwykłym fitnessem i skakaniem na stepach – natomiast w moim programie dla kobiet w ciąży treningi są pro-zdrowotne i podzielone pod kątem potrzeb danego trymestru. Także jeśli tylko Twoja ciąża przebiega prawidłowo, możesz zacząć nawet w pierwszym trymestrze!

Do końca! Nawet tuż przed porodem możesz pomóc swojemu ciału – rozluźnić i nauczyć się oddechu pod kątem porodu, posłuchać rad fizjoterapeutki, co robić po porodzie, poznać ćwiczenia rehabilitacyjne na połóg, które pozwolą Ci szybciej „wrócić do siebie”. Ważne, aby ćwiczenia dopasować odpowiednio do trymestru i swojego samopoczucia i możesz działać nawet do samego porodu 🙂 I dokładnie takie materiały czekają na Ciebie w programie grupowym dla kobiet w ciąży “Sprawna mama”!

Od razu! Oczywiście nie mam na myśli tutaj “tradycyjnych” ćwiczeń – tuż po porodzie najważniejsza jest regeneracja i wszystkie ćwiczenia trzeba dobierać ostrożnie, żeby wspierać ciało w tym trudnym dla niego czasie. Natomiast odpowiednie ćwiczenia rehabilitacyjne wdrożone jeszcze w połogu mogą znacząco przyspieszyć m.in. regenerację mięśni brzucha czy dna miednicy, dzięki czemu o wiele szybciej wrócisz do formy!

Od razu po porodzie możesz zacząć korzystać z “Programu 30 dni – sprawne ciało po ciąży”, w którym znajdziesz m.in. ćwiczenia rehabilitacyjne na czas połogu. Jak to powiedziała moja Kursantka “ten program powinni obowiązkowo dawać każdej kobiecie w szpitalu po porodzie!”

Tak, jak najbardziej – ale pamiętaj, że w połogu najważniejsza jest regeneracja. Natomiast ciało w tym czasie jest bardzo “plastyczne” i odpowiednie ćwiczenia rehabilitacyjne mogą znacząco przyspieszyć m.in. regenerację mięśni brzucha czy dna miednicy, dzięki czemu o wiele szybciej wrócisz do formy!

Dlatego w “Programie 30 dni – sprawne ciało po ciąży” znajdziesz specjalny dodatek na czas połogu oraz pierwsze ćwiczenia rehabilitacyjne dla mięśni brzucha.

Wystający brzuch po ciąży to o wiele bardziej złożony problem niż samo osłabienie mięśni brzucha. Dlatego nie wystarczy zwykłe wzmacnianie brzucha! Żeby mieć jak najlepsze efekty zacznij od “Programu 30 dni – sprawne ciało po ciąży”, a następnie przejdź do programu ćwiczeń dla mam “20 minut do lepszej formy”, w którym wzmocnisz mięśnie brzucha ćwicząc jednocześnie całe ciało podczas krótkich treningów.

Spalanie tkanki tłuszczowej zachodzi podczas ujemnego bilansu energetycznego – czyli mówiąc wprost musisz więcej spalać niż zjadać 🙂 Program, w którym spalisz najwięcej kalorii to trzecia część programu ćwiczeń dla mam “20 minut do lepszej formy”, w której jest coraz więcej elementów dynamicznych. Ważne jednak, abyś do tego etapu doszła stopniowo, wzmacniając ciało etap po etapie – dzięki temu będziesz mogła bezpiecznie spalać ponadprogramowe kilogramy. A więc – jeśli jesteś po porodzie, zacznij od “Programu 30 dni – sprawne ciało po ciąży”, a potem po kolei wzmacniaj się z treningami z programu “20 minut do lepszej formy”.

Wszystkie moje programy i kursy cechuje maksymalna oszczędność czasu – bo jako mama dwójki wymagających Maluchów, wiem dobrze, jak to jest nie mieć czasu totalnie na nic. Minimum czasu jakie musisz wygospodarować to ok 15-20 minut. A więc z całej doby to jest dosłownie chwilka (choć wiem, że czasem nawet o tę chwilkę jest ciężko…), którą zamieniasz na swoje sprawne ciało!

Powiem tak – krócej się po prostu nie da!

Nie jest 🙂 Natomiast bez względu na to, ile minęło czasu zawsze zaczynaj od początku i idź etap po etapie. Ponieważ czas, który minął od porodu pomaga generalnie naszemu ciału się zregenerować, ale nie wpływa na jego wzmocnienie, a wręcz w drugą stronę – im cięższe robi się Twoje dziecko, tym więcej przeciążeń i wyzwań, a więc tym bardziej ciało dostaje w kość. Dlatego też wzmacnianie zawsze zaczynamy od podstaw – i te podstawy znajdziesz w “Programie 30 dni – sprawne ciało po ciąży”. A potem przejdź do spokojnych ćwiczeń wzmacniających ze skupieniem na technice w programie “20 minut do lepszej formy”. I nawet jeśli te ćwiczenia okażą się dla Ciebie znajome, to zdecydowanie polecam Ci poprawić ich technikę, by zaczęły faktycznie przynosić efekty!

Tak 🙂 Na samym początku “Programu 30 dni – sprawne ciało po ciąży” badamy właśnie mięśnie brzucha – nie tylko rozejście, ale również ich funkcję (co wbrew pozorom jest ważniejsze niż sam odstęp pomiędzy częściami mięśnia prostego brzucha). A więc jeśli zdiagnozowałaś u siebie sama rozejście, to będziesz miała okazję jeszcze to zweryfikować. Jeśli Twoje obawy się potwierdzą, z całego serca polecam Ci wybrać się do fizjoterapeuty uroginekologicznego, który najlepiej oceni, jaka jest sytuacja.

Niezależnie od tego, czy uda Ci się wybrać do fizjoterapeuty, czy nie, możesz na spokojnie ćwiczyć z “Programem 30 dni – sprawne ciało po ciąży”. A jak już zaczniesz odpowiednią terapię pod okiem fizjoterapeuty i nauczysz się kontrolować mięśnie brzucha w prostych ćwiczeniach, to możesz iść dalej – do programu “20 minut do lepszej formy”.

Newsletter

Chcesz dostawać porcję cotygodniowej inspiracji i pozytywnej motywacji do zadbania o swoje zdrowe i sprawne ciało?

Dołącz do mojej ekipy aktywnych kobiet!

W każdy piątek dzielę się przemyśleniami na temat zdrowego podejścia do bycia aktywną, zdrową i świadomą ciała. Będąc w ekipie dowiesz się też jako pierwsza o wszelkich nowościach i specjalnych ofertach!

Dla mam

Odzyskaj sprawne ciało bez długich treningów

Pobierz bezpłatnie pierwszy rozdział „Programu 30 dni – sprawne ciało po ciąży”. Przekonaj się, jak ćwiczyć bezpiecznie i skutecznie, by wrócić do formy bez wyrzeczeń i spinki! A dodatkowo – otrzymasz zniżkę na program.

.
Dla kobiet w ciąży

Przejdź ciążę lekko i sprawnie!

Pobierz bezpłatnie mini-poradnik „Sprawne ciało w ciąży” i przekonaj się, jak ćwiczyć w ciąży, by zostać sprawną mamą. Dodatkowo otrzymasz zniżkę na program online dla kobiet w ciąży „Sprawna mama”.

.