fbpx

Chcesz przejść przez ciążę bez bólu kręgosłupa i wejść gładko w macierzyństwo?

Pobierz bezpłatny poradnik

„Jak ćwiczyć w ciąży, by cieszyć się sprawnym ciałem”

i zachowaj dobrą formę w ciąży!

.

Tak usłyszała moja klientka, gdy spytała w szpitalu o ćwiczenia po porodzie. „Połóg to nie czas na ćwiczenia, to czas na odpoczynek”. Oj fajnie by było, gdyby połóg faktycznie był czasem na odpoczynek… W rzeczywistości (dla większości mam), połóg to czas zmagania się ze zmęczeniem, brakiem snu, stresem, brakiem pewności siebie w nowej sytuacji, obawami o dziecko, kolkami, bólem kręgosłupa, niezadowoleniem ze swojego ciała… Nie chodzi o to, aby straszyć „jak to będzie okropnie”, tylko powiedzieć sobie otwarcie, że te wszystkie rzeczy są NORMALNE i że 99% mam NIE ODPOCZYWA w połogu.

I nie ma co się załamywać, jak jest ciężko, tylko zatrzymać się na chwilę i pomyśleć jak można pomóc SOBIE. Tak, w tym całym zamieszaniu musimy pamiętać o sobie i swoim zdrowiu, bo nikt tego za nas nie zrobi.

I tu wkraczam ja – matka wariatka, która nakręca do ćwiczeń w połogu! Jedno z takich ćwiczeń, które na spokojnie możesz robić jeszcze będąc w szpitalu znajdziesz na głównym zdjęciu powyżej!

Dlaczego? Bo mądry ruch pomoże Ci uwolnić się od bólu pleców, zamknąć rozejście mięśnia prostego brzucha (p.s. czy wiesz, że rozejście powstaje często już PO porodzie?!), ochronić narządy miednicy, wesprzeć macicę w obkurczaniu, poprawić funkcję przepony, mięśni dna miednicy czy poprzecznego brzucha, skorygować postawę ciała. Dzięki temu wzmocnisz ciało, które w tym czasie jest bardzo osłabione i wystawione na przeciążenia. A dodatkowo pomoże Ci również psychicznie lepiej znieść połóg – takie kilkanaście minut dziennie TYLKO dla mamy to powinien być przydział obowiązkowy! Bo zdrowa mama to zdrowa rodzina!

Hej, fajnie, że tu wpadłaś!

Jeśli jeszcze się nie znamy, to jestem Hela Ignatowska i pomagam mamom i przyszłym mamom być w dobrej formie i cieszyć się sprawnym ciałem poprzez świadomy trening.

Chcesz zobaczyć, jak to, co robię, może pomóc Ci w Twoim życiu? Koniecznie wpadnij tutaj, żeby pobrać bezpłatne materiały, które mam dla Ciebie w prezencie!

Jeśli chcesz lubisz codzienną porcję motywacji i inspiracji do zdrowego życia pełnego ruchu - obserwuj mnie na Instagramie, gdzie bywam najczęściej!

Masz pytania? Kliknij w ikonkę Messenger w prawym dolnym rogu - odpowiem jak najszybciej!

Cześć, daj znać, w czym mogę Ci pomóc!