fbpx

Czego potrzebuje Twoje ciało?

przysiad z kolan_1.12.1

Czy zastanawiasz się czasem nad tym, jakiego ruchu potrzebuje Twoje ciało?

Czy masz taką świadomość ciała, żeby odczytywać właściwie jego potrzeby?

Czy może robisz wszystko z rozpędu i po prostu wybierasz pierwszy lepszy trening, żeby tylko spalić trochę kalorii?

Zatrzymaj się na moment w biegu, by wspierać swoje ciało, a nie działać przeciwko niemu! Wpadaj przesłuchać podcast lub przeczytaj poniższy skrót:

Marzy Ci się lepsza sylwetka, ale z dzieckiem wydaje Ci się to totalnie nieosiągalne?

Odbierz bezpłatny dostęp do 20-min pierwszego treningu z „Programu ćwiczeń dla zabieganych Mam” i poczuj na sobie, że to możliwe!

.

Dlaczego często nie czujemy prawdziwych potrzeb ciała?

To tak jak z jedzeniem. Kiedyś usłyszałam „Trzeba słuchać się siebie i jeść to, co czujesz, że jest Ci potrzebne”. I tak pomyślałam, że faktycznie z jednej strony jest w tym dużo prawdy (nigdy nie zapomnę, jak moja Mama potrafiła pochłonąć na raz całą natkę pietruszki tak o po prostu, a co ciekawe – miała sporą niedokrwistość i braki żelaza). A z drugiej strony – moje nawyki żywieniowe zaburzone mocną dietą z czasów intensywnego trenowania, a potem epizodem traktowania swojego żołądka jak śmietnika i ogromna słabość do słodkiego raczej nie zaprowadziłyby mnie daleko, gdybym miała jeść, co czuję.

Dlatego do sklepu nigdy nie wchodzę nieprzygotowana, bo inaczej zamiast szpinaku i brokuła kupię czipsy! Podejmuję przemyślany wybór dla swojego zdrowia (no dobra – przeważnie, bo kiedy mam zły humor po prostu zjem czekoladę). Ale to wymaga ode mnie większej świadomości, nakładu energii, podstawowej wiedzy.

I podobnie jest z ruchem. Nasz tryb życia (siedzenie grzecznie w podstawówce, u babci na imieninach, bo nie biegaj, bo telewizor zrzucisz, a potem liceum i na studiach czy w pracy) jest tak daleko od zdrowych nawyków ruchowych, że niestety – ale musimy się na chwilę zatrzymać w biegu i zastanowić, właściwie to jakiego ruchu potrzebuje moje ciało. Podkreślam ciało, nie głowa – to dwie różne potrzeby zazwyczaj.

Wiem, to wymaga większego nakładu energii niż odpalenie przypadkowego filmiku na YouTube, to wymaga większej wiedzy, chęci i… świadomości.

I TO JEST PROBLEM.

Co robić, żeby ruchem wspierać ciało? Żeby je lepiej czuć? Żeby wiedzieć, czego potrzebuje?

– zacznij od tego, jak ruszasz się na co dzień – zaobserwuj, kiedy łapie Cię sztwyność, kiedy wchodzi jakiś ból, co jest trudne, niewygodne.

– zobacz jak stoisz, jak trzymasz dziecko – czy dużo się garbisz, jak rozstawiasz ciężar ciała na stopach

– zobacz, jak czujesz się w trakcie ćwiczeń (nie chodzi mi o zmęczenie – to nie jest wyznacznik dobrego treningu) – czy czujesz, że pracujesz mięśniami, które faktycznie mają pracować?

– pomyśl też, jak się czujesz po treningu (znów nie chodzi mi o zmęczenie) – czy przechodzą Ci sztywności, ból kręgosłupa, czy czujesz się jeszcze bardziej „przeciążona” i nic pozytywnego za tym nie idzie (nie patrz na spalone kalorie na zegarku)

Gdy już popracujesz nad lepszym czuciem ciała, zacznij traktować trening jako jego wsparcie, a nie „muszę poćwiczyć, bo będę gruba”

– jeśli chcesz ćwiczyć samodzielnie, dokonuj przemyślanych wyborów – nie bierz „pierwszego lepszego” treningu po ilości lajków na YouTube

– zwracaj uwagę na technikę, nie leć za szybko, oby tylko zrobić – EFEKT to rezultat dokładnego ćwiczenia, a nie ilości powtórzeń

– wpleć zdrowy ruch i „ćwiczenia przy okazji” jako element swojej codzienności. Nie zawsze dasz radę zrobić trening – i to jest ok – ale zawsze pamiętaj o zdrowej aktywności (np. spacer z poprawieniem postawy ciała, ćwiczenia oddechowe w stresujących sytuacjach, kocie grzbiety po ciężkim dniu noszenia Malucha)

Jak już pisałam wcześniej, jestem zwolenniczką uświadamiania i cieszę się bardzo, gdy moje Kursantki zaczynają ćwiczyć same, bo czują się już na tyle pewnie!

Jeśli podoba Ci się takie podejście, to w „Programie ćwiczeń dla zabieganych Mam” poza krókimi energetycznymi treningami (innymi na każdy tydzień!), znajdziesz pigułkę wiedzy i świadomości swojego ciała oraz ruchu!

Dodatkowo w zaprzyjaźnianiu się ze swoim ciałem pomagają nam codzienne zadania do wykonania, dzięki którym wyrabisz zdrowe nawyki ruchowe i zaczniesz ruszać się lepiej!

Marzy Ci się lepsza sylwetka, ale po całym dniu z dzieckiem po prostu padasz i nie masz siły na nic?

Jeśli tak, to sprawdź szczegóły „Programu ćwiczeń dla zabieganych Mam” – to system krótkich, ale skutecznych treningów, połączonych z codziennymi zadaniami do wykonania.

Dzięki formie skondensowanych treningów i zadań zyskasz lepszą sylwetkę przy minimalnym nakładzie czasu!

Hej, fajnie, że tu wpadłaś! Jeśli jeszcze się nie znamy, to jestem Hela Ignatowska i pomagam mamom i przyszłym mamom być w dobrej formie i cieszyć się sprawnym ciałem poprzez świadomy trening.

Chcesz zobaczyć, jak to co robię może pomóc Ci w Twoim życiu? Koniecznie wpadnij tutaj, żeby pobrać obrać bezpłatne materiały, które mam dla Ciebie w prezencie!

Jeśli chcesz lubisz codzienną porcję motywacji i inspiracji do zdrowego życia pełnego ruchu – obserwuj mnie na Instagramie, gdzie bywam najczęściej!

Masz pytania? Kliknij w ikonkę Messenger w prawym dolnym rogu – odpowiem jak najszybciej!

Hela

Helena Ignatowska trenerka personalna dla kobiet Gdynia

Cieszę się, że odwiedzasz mojego bloga - mam nadzieję, że ten tekst pomógł Ci w aktywnym życiu!

Nazywam się Hela Ignatowska i jestem trenerką kobiet. Pomogę Ci zbudować sprawne ciało, dające radość i swobodę życia, dzięki mojej metodzie łączącej trening medyczny, funkcjonalny i Low Pressure Fitness. Nawet jeśli jesteś w ostatnim trymestrze ciąży, tuż po porodzie, zmagasz się z rozejściem mięśni brzucha czy nietrzymaniem moczu.

Wierzę w to, że każda kobieta, niezależnie od etapu życia, może czuć się w swoim ciele lekko, sprawnie i pewnie siebie. Może robić, to co kocha, cieszyć się aktywnym życiem i odważnie spełniać marzenia!

Sprawdź, jak mogę pomóc Ci z łatwością osiągnąć to, co wcześniej wydawało się trudne:

Dla mam

Odzyskaj sprawne ciało bez długich treningów

Pobierz bezpłatnie praktyczny planer „Powrót do formy krok po kroku”. Dowiedz się od czego zacząć ćwiczenia po ciąży i przekonaj się, jak być w świetnej formie będąc mamą na full etat.

.
Dla kobiet w ciąży

Przejdź ciążę lekko i sprawnie!

Pobierz bezpłatny poradnik SPRAWNE CIAŁO W CIĄŻY i dowiedz się, jak bezpiecznie ćwiczyć w ciąży! Dodatkowo, co 2 tygodnie otrzymasz ode mnie wskazówki związane z ruchem w ciąży, by pomóc Ci wejść gładko w macierzyństwo.

.