fbpx

Chcesz cieszyć się lepszym ciałem mimo miliona obowiązków na głowie i totalnego braku czasu?

Zapisz się i odbierz DARMOWY dostęp do specjalnej serii 5-minutowych podcastów dla Mam! Przez 5 dni będę dzielić się z Tobą szybkimi metodami do wdrożenia od zaraz dla sprawnego ciała!

.

 

Zerknij na wiadomość i pomyśl, czy nie masz podobnie?

„Hej Hela! Tyle się ruszam z małym, codziennie spacery, do tego ćwiczę już ze dwa miesiące, co prawda różnie z tą regularnością, ale nie widzę tak na prawdę żadnych efektów! Wcale mi ta forma sprzed ciąży nie wraca, a nie mam już więcej czasu na dłuższe treningi, co ja mam robić? Już tracę totalnie motywację, to chyba bez sensu.”

Moja odpowiedź: nie trać czasu (i motywacji!), ruszaj się zdrowo!

Co to znaczy? Możesz robić nawet najdłuższy trening, ale jeśli masz:

– złe nawyki ruchowe (np. schylasz się po dziecko przez skłon)

– nieprawidłową postawę (np. wysuwasz brzuch i miednicę w przód nosząc dziecko)

– kiepską technikę ćwiczeń (np. nie jesteś w stanie ustabilizować odcinka lędźwiowego kręgosłupa czy zaangażować mięśni brzucha)

– niedopasowany plan treningowy (np. zbyt wiele ćwiczeń angażujących zewnętrzne mięśnie brzucha czy zbyt szybko wkroczyłaś w ćwiczenia dynamiczne)

…to najprawdopodobniej nie zobaczysz spektakularnych efektów… Dlatego, kiedy czasu jest mało, to działaj strategicznie! I w pierwszej kolejności warto zabrać się właśnie za te elementy, nie myśl o wydłużaniu czy komplikowaniu treningu 🙂 I nie trać motywacji!

 Przykład z życia?

 

Na przykład, jeśli podnosisz na co dzień dziecko poprzez skłon, nie używasz nóg i pośladków, to w ćwiczeniach ciężko będzie Ci przestawić ciało na inny wzorzec ruchu. Prawdopodobnie technika ćwiczeń też nie będzie odpowiednia, np. będziesz garbić plecy, albo wyginać się w odcinku lędźwiowym.

 

Dlatego ćwiczenia powinny przykładać się na życie codzienne i na odwrót – życie codzienne na ćwiczenia!

 

Z drugiej strony, ciężko też będzie Ci np. w przysiadach zaktywować mięśnie pośladków, jeśli Twoja postawa jest przez większą część dnia nieprawidłowa. Gdy miednica przechyla się w przód, pośladki nie mają możliwości, by prawidłowo funkcjonować. Zaczyna brakować stabilizacji, przeciążasz kręgosłup, i czujesz ból czy sztywność. Jeśli do złej postawy dołożysz ciężar (np. dziecko na rękach), to finalnie możesz nawet doprowadzić do pogorszenia rozejścia mięśni brzucha lub przepukliny.

 

Ale nie piszę tego, aby straszyć!

 

Chcę tylko uświadomić, jak ważne jest dbanie o swoje ciało, które tak intensywnie eksploatujemy. I tak na prawdę zobacz jak niewiele trzeba, aby o nie zadbać! Wcale nie musisz spędzać godzin na siłowni 🙂

 

Zerknij na wideo, jakie nagraliśmy wspólnie z Jankiem, aby było Ci łatwiej zacząć ruszać się zdrowo! 

 

Bo to właśnie te detale robią różnicę, szczególnie, kiedy życie obfituje w obciążenia – a myślę, że u większości Mam, tak właśnie jest 🙂

 

Sprawdź sama – jeśli miednicę ustawisz prosto, zamiast przechylać ją w przód, a ciało wyciągniesz do góry, zamiast odchylać plecy w tył, to już przy zwykłym noszeniu dziecka poczujesz pośladki i brzuch! I co ważne – właśnie takie głębokie napięcie w brzuchu wspiera stabilizację kręgosłupa i narządów. Jest to również kluczowa kwestia przy zamykaniu rozejścia mięśnia prostego brzucha – jeśli ten problem Ciebie dotyczy, koniecznie przesłuchaj podcast tutaj!

 

A więc, jeśli masz mało czasu – to nie trać go na nieefektywne ćwiczenia! Ruszaj się z głową!

Promocja!

Pakiet PREMIUM – program ćwiczeń dla zabieganych Mam

Jesteś Mamą z milionem obowiązków na głowie? Chcesz wreszcie wrócić do formy po ciąży, ale nie masz totalnie do tego głowy, jesteś w ciągłym niedoczasie i co zaczynasz, to rozmywa się po kilku dniach?

Ten program to właśnie odpowiedź na potrzeby kobiet, które są już zmęczone zalataną codziennością i chcą wreszcie mądrze wesprzeć zdrowie swojego ciała, by lepiej czuć się ze sobą. Wiem, że natłok codziennych obowiązków tego nie ułatwia – dlatego program bazuje na krótkich, ale efektywnych treningach i Twoich zwykłych codziennych czynnościach!

Zamiast godzinnych treningów oderwanych od rzeczywistości, łap 20 minut najskuteczniejszych ćwiczeń i ciesz się świetną formą!

A więc, jeśli masz mało czasu - to nie trać go na nieefektywne ćwiczenia! Ruszaj się z głową!

Hej, fajnie, że tu wpadłaś! Jeśli jeszcze się nie znamy, to jestem Hela Ignatowska i pomagam mamom i przyszłym mamom być w dobrej formie i cieszyć się zdrowiem poprzez świadomy trening. Dołącz do bezpłatnej grupy na Facebook’u, gdzie dzielę się praktyczną wiedzą i nie zapomnij pobrać bezpłatnych materiałów, które mam dla Ciebie w prezencie!

 

To tyle na dziś, mam nadzieję, że baterie podładowane! 💪

Dobrego dnia,

Hela | @naladujbaterie

P.s. Koniecznie odwiedź mnie na Instagramie, gdzie bywam najczęściej!