fbpx

Rozejście mięśnia prostego brzucha – dlaczego ćwiczenia nie działają?

Rozejście mięśnia prostego brzucha - jak działać skutecznie?

Czy jest jakieś skuteczne ćwiczenie na rozejście mięśnia prostego brzucha?

Rozejście mięśnia prostego brzucha po ciąży to teraz istna plaga, słyszę zewsząd o tym problemie… Dlaczego? Czy nagle mamy wszystkie takie słabe mięśnie brzucha? Przecież tyle z nas chodzi na fitness, siłownię, biega… Kobiety są o wiele bardziej aktywne niż wcześniej!

Ale z drugiej strony – jeszcze nigdy kobiety nie pracowały aż tyle przed komputerem. Nigdy nie jeździły tyle samochodem. I co po tym fitnessie, jeśli większość życia spędza się w pozycji siedzącej, przygarbionej? To potem na zajęciach fitness człowiek rusza się dokładnie tak samo – czyli źle.

Dlatego zamiast szukać jednego cudownego ćwiczenia, które zamknie rozejście mięśnia prostego brzucha i sprawi, że stanie się on płaski i piękny, zajmij się kompleksową poprawą jakości ruchu!

Chcesz zacząć ćwiczyć po ciąży, ale nie wiesz, jak to ogarnąć?

Zacznij od bezpłatnego rozdziału „Programu 30 dni – sprawne ciało po ciąży” i przekonaj się, że powrót do formy nie oznacza długich treningów i wyrzeczeń!

.

Rozejście mięśnia prostego brzucha to nie jest problem mięśnia prostego brzucha – to problem całego ciała!

A samo rozejście mięśnia prostego brzucha to tylko skutek, efekt tego całego większego problemu. Dlatego chcąc zamknąć rozejście, nie skupiaj się na mięśniu prostym brzucha – to ślepy zaułek! Zajmij się poprawą wzorca oddechowego, korekcją postawy ciała, wzmocnieniem mięśni głębokich – wszystkie te elementy ułożone w krótki i konkretny plan treningowy znajdziesz w „Programie 30 dni – sprawne ciało po ciąży„!

Jeśli natomiast masz więcej czasu i chcesz działać samodzielnie, to koniecznie zacznij od wpisu na temat rozejścia mięśni brzucha po ciąży tutaj, a dalej przejdź do wpisu na temat korekcji postawy ciała przy rozejściu mięśni brzucha. 

Jeśli natomiast jesteś w ciąży i chcesz zadbać o siebie jak najlepiej o swój brzuch to koniecznie zajrzyj tutaj. A jeśli już teraz, będąc w ciąży, borykasz się z problemem rozejścia mięśnia prostego to ten wpis będzie dla Ciebie!

Pamiętaj, że mięśnie brzucha uczestniczą w każdym ruchu, a więc i każdy ruch może mieć wpływ na rozejście!

Przesłuchaj podcast i dowiedz się, jak podejść całościowo do tematu brzucha po ciąży, aby skutecznie zamknąć rozejście mięśnia prostego brzucha!



 

 

Dokładnie tak – również to jak stoisz, chodzisz czy wstajesz może przyczynić się do korekcji lub pogorszenia rozejścia

Czy podnosisz do góry rękę, czy nogę – kontrola ruchu zaczyna się (a przynajmniej powinna się zaczynać!) właśnie w brzuchu.

Jeśli podniesienie ręki ma związek z brzuchem, to pomyśl, jak duży wpływ na niego ma ustawienie miednicy czy ustawienie klatki piersiowej. A dołóż do tego ruch – np. wstawanie, lub obciążenie zewnętrzne, np. wstawanie z dzieckiem na rękach! Dlatego jeśli chcesz zniwelować rozejście mięśnia prostego brzucha, musisz myśleć o ciele jako o całości.

Możesz wykonywać nawet najlepsze ćwiczenia codziennie, ale jeśli pozostałą część dnia spędzasz w nieprawidłowej postawie i przeciążasz powłoki brzucha, to… 

EFEKT BĘDZIE MARNY!

Dlatego zacznij od podstaw i działaj krok po kroku, po kolei poprawiając działanie całego ciała, a zobaczysz, że rozejście mięśnia prostegp brzucha będzie coraz mniejsze!

Chciałabyś odzyskać po ciąży sprawne ciało i lepszą sylwetkę, ale czujesz, że ten temat Cię przerasta z małym dzieckiem i nie wiesz, od czego zacząć?

Przejdź tę drogę łatwiej i szybciej z „Programem 30 dni – sprawne ciało po ciąży” – 15 minut dziennie wystarczy Ci, by zyskać nie tylko tytułowe sprawne ciało, ale przede wszystkim energię i siły do działania na codzienne wyzwania z Twoim Maluchem!

Hej, fajnie, że tu wpadłaś!

Jeśli jeszcze się nie znamy, to jestem Hela Ignatowska i pomagam mamom i przyszłym mamom być w dobrej formie i cieszyć się zdrowiem poprzez świadomy ruch, którego uczę w moich programach treningowych.

Nie zapomnij pobrać bezpłatnych materiałów, które pomogą Ci czuć się lepiej w swoim ciele!

 

Dobrego dnia,

Hela | @naladujbaterie

P.s. Koniecznie odwiedź mnie na Instagramie, gdzie bywam najczęściej – wpadaj do mnie po codzienną dawkę inspiracji i motywacji do działania, pomimo braku czasu i macierzyńskiego chaosu!

Hela

Helena Ignatowska trenerka personalna dla kobiet Gdynia

Cieszę się, że odwiedzasz mojego bloga - mam nadzieję, że ten tekst pomógł Ci w aktywnym życiu!

Nazywam się Hela Ignatowska i jestem trenerką kobiet. Pomogę Ci zbudować sprawne ciało, dające radość i swobodę życia, dzięki mojej metodzie łączącej trening medyczny, funkcjonalny i Low Pressure Fitness. Nawet jeśli jesteś w ostatnim trymestrze ciąży, tuż po porodzie, zmagasz się z rozejściem mięśni brzucha czy nietrzymaniem moczu.

Wierzę w to, że każda kobieta, niezależnie od etapu życia, może czuć się w swoim ciele lekko, sprawnie i pewnie siebie. Może robić, to co kocha, cieszyć się aktywnym życiem i odważnie spełniać marzenia!

Sprawdź, jak mogę pomóc Ci z łatwością osiągnąć to, co wcześniej wydawało się trudne:

Dla mam

Odzyskaj sprawne ciało bez długich treningów

Pobierz bezpłatnie praktyczny planer „Powrót do formy krok po kroku”. Dowiedz się od czego zacząć ćwiczenia po ciąży i przekonaj się, jak być w świetnej formie będąc mamą na full etat.

.
Dla kobiet w ciąży

Przejdź ciążę lekko i sprawnie!

Pobierz bezpłatny poradnik SPRAWNE CIAŁO W CIĄŻY i dowiedz się, jak bezpiecznie ćwiczyć w ciąży! Dodatkowo, co 2 tygodnie otrzymasz ode mnie wskazówki związane z ruchem w ciąży, by pomóc Ci wejść gładko w macierzyństwo.

.