fbpx

Oddech przeponowy w porodzie to Twoja moc!

1N5A9857jpg

Jeśli miałabym wskazać jedną najważniejszą rzecz, nad którą szczególnie mocno warto pracować w ciąży, to byłby to… oddech przeponowy! To podstawa nie tylko lepszego porodu, ale też sprawnego funkcjonowania w ciąży (dobre działanie przepony to lepsza stabilizacja i wsparcie kręgosłupa), i szybszego powrotu do formy po ciąży (ćwiczenia oddechowe pomagają wracać do sprawności mięśniom głębokim).

Przesłuchaj podcast lub przeczytaj wpis i przekonaj się, że oddech przeponowy to Twoja moc w porodzie!

Wydaje się, że oddychać każdy potrafi – dlaczego trzeba ćwiczyć oddech przeponowy?

Bardzo często, gdy kobiety zaczynają pracować nad swoim oddechem, okazuje się, że nie do końca. Sztywności w kręgosłupie i klatce piersiowej blokują przeponę, utrudniają rozszerzanie żeber podczas wydechu i zamykanie na wydechu, a nieprawidłowa postawa ciała wyprowadza przeponę z jej optymalnego ustawienia i pogarsza jej pracę. Dlatego warto do tematu podejść całościowo – i tak też działamy w programie dla kobiet w ciąży SPRAWNA MAMA!

Ćwicz mądrze z platformą treningową dla mam i przyszłych mam i ciesz się sprawnym ciałem!

Naładuj baterie odżywczym ruchem i żyj w pełni – w ciąży, po porodzie i w macierzyństwie. Bez długich i nudnych treningów, bez presji i ciśnienia, z lekkością i dobrą energią.

UWAGA: w programie znajdziesz cały moduł poświęcony właśnie na oddech przeponowy i to, jak przekłada się na poród!

A przekłada się bardzo! Przeczytaj historię mojej Kursantki i przekonaj się sama!

“(…) Chciałam dać znać ze my już po porodzie i podziękować kolejny raz za program!
Słuchaj, po pierwsze udało się siłami natury!!!! (…)

Poród był trudny bo okazało się, że mam na serio małą miednicę (sprzężna zewnętrzna 17cm), pozostałe wymiary też poniżej normy, Mały ledwo się przecisnął, poród był baaaaardzo długi i jak mówiła położna walczyliśmy o każdy milimetr postępu. Wszyscy byli pewni ze skończy się cesarką, ale że było dobre tętno Małego dawali nam czas. A było dobre, bo podobno świetnie oddychałam i dziecko było super dotlenione – a to trenowałam w programie godzinami ostatni miesiąc przecież! (…) też twierdzi, że moja dobra kondycja fizyczna pozwoliła mi dać radę walczyć w drugim okresie kiedy byłam totalnie wyczerpana.

No więc dzięki za te treningi!”

Oddech przeponowy to lepsze dotlenienie, ale jest jeszcze jeden aspekt, dlaczego jest on tak ważny w porodzie!

Czy wiesz, co jest Twoim największym wrogiem podczas porodu?

STRES!

Stres potrafi opóźnić całą akcję porodową. Adrenalina, czyli hormon, który wydziela się podczas stresu, odpowiada za maksymalną mobilizację organizmu w celu PRZETRWANIA. Ma „większą moc” niż oksytocyna, która odpowiada za regularną akcję skurczową macicy i generalnie sprawny poród.

Ale jest jeszcze druga kwestia. Stres powoduje przyspieszony oddech (zmienia się wzorzec oddychania), a taki oddech z kolei jeszcze bardziej napędza „stresową” odpowiedź – wszystko się napędza!

Jak z tego wyjść?

Siłą, którą masz w sobie ZAWSZE, i w żadnej, nawet najtrudniejszej sytuacji nikt Ci tego nie odbierze, jest…. ODDECH PRZEPONOWY! Przełączy Cię na tryb „chilloutu”, w którym hormony porodowe będą mogły spokojnie działać. 

MASZ TO W SOBIE!

Hela

Helena Ignatowska trenerka personalna dla kobiet Gdynia

Cieszę się, że odwiedzasz mojego bloga - mam nadzieję, że ten tekst pomógł Ci w aktywnym życiu!

Nazywam się Hela Ignatowska i jestem trenerką kobiet. Pomogę Ci zbudować sprawne ciało, dające radość i swobodę życia, dzięki mojej metodzie łączącej trening medyczny, funkcjonalny i Low Pressure Fitness. Nawet jeśli jesteś w ostatnim trymestrze ciąży, tuż po porodzie, zmagasz się z rozejściem mięśni brzucha czy nietrzymaniem moczu.

Wierzę w to, że każda kobieta, niezależnie od etapu życia, może czuć się w swoim ciele lekko, sprawnie i pewnie siebie. Może robić, to co kocha, cieszyć się aktywnym życiem i odważnie spełniać marzenia!

Sprawdź, jak mogę pomóc Ci z łatwością osiągnąć to, co wcześniej wydawało się trudne:

Dla mam

Odzyskaj sprawne ciało bez długich treningów

Pobierz bezpłatnie praktyczny planer „Powrót do formy krok po kroku”. Dowiedz się od czego zacząć ćwiczenia po ciąży i przekonaj się, jak być w świetnej formie będąc mamą na full etat.

.
Dla kobiet w ciąży

Przejdź ciążę lekko i sprawnie!

Pobierz bezpłatny poradnik SPRAWNE CIAŁO W CIĄŻY i dowiedz się, jak bezpiecznie ćwiczyć w ciąży! Dodatkowo, co 2 tygodnie otrzymasz ode mnie wskazówki związane z ruchem w ciąży, by pomóc Ci wejść gładko w macierzyństwo.

.