fbpx

Postawa ciała to Twoja podstawa!

mostek

Poprawa postawy ciała to zawsze jeden z moich treningowych priorytetów, i to niezależnie od tego, czy pracuję z kobietami w ciąży, po porodzie, czy z osobami, które żadnej ciąży nie mają w planach 🙂

Dlaczego?

Bo bez dobrej postawy ciała, nie będziemy się dobrze ruszać. Nie będziemy widzieć efektów z ćwiczeń, a nawet możemy skończyć treningi z kontuzją. A poza tym – z moich „egoistycznych pobudek” – bo poprawa postawy ciała daje najlepsze efekty i najbardziej odczuwalne zmiany dla moich Klientek, a ja uwielbiam słyszeć, że ktoś się lepiej czuje dzięki moim treningom 🙂

Kliknij tutaj i przesłuchaj cały podcast lub przeczytaj poniżej, dlaczego postawa to Twoja PODSTAWA:

Poprawa postawy ciała a ciąża

Ćwiczenia mające na celu poprawić postawę ciała, to kolejny, bardzo ważny etap wzmacniania po ciąży! Lepsza postawa ciała pomoże Ci szybciej pozbyć się brzucha, wyrzeźbić pośladki, czy zapomnieć o bólu kręgosłupa. Pamiętaj jednak, aby działać krok po kroku, więc ćwiczenia z tego etapu najlepiej zacząć, kiedy tylko:

– mamy poprawiony wzorzec oddechowy, odpowiednią ruchomość kręgosłupa, aktywne mięśnie głębokie (o tym tutaj!)

– kiedy czujemy już, jak powinien pracować brzuch, aby stabilizować ciało (o tym tutaj!)

Jeśli też chcesz wreszcie cieszyć się świetną formą, mimo, że masz milion obowiązków na głowie to mam dla Ciebie rozwiązanie!

„Program ćwiczeń dla zabieganych Mam” to krótkie, ale efektywne treningi budujące nie tylko sprawność, ale i świadomość ciała!

Ale uwaga – praca nad lepszą postawą ciała to tak na prawdę ważny etap dla KAŻDEGO!

W końcu chyba KAŻDY człowiek ma w obecnych czasach coś do poprawki w swojej postawie ciała. Komputer, samochód, praca, stresy – to wszystko robi swoje… Pewne mięśnie ulegają skróceniu i nadmiernemu napięciu, inne się osłabiają i wyłączają z pracy. Zmienia się sposób poruszania i oddychania (tzw. wzorzec ruchu czy wzorzec oddechu) i jeśli na tym poziomie nic nie zrobimy, to takie niewłaściwe wzorce będą się utrwalały. To dalej utrwala nieprawidłową postawę ciała i… koło się zamyka!

A szczególnym momentem jest ciąża, która przynosi ze sobą tyle zmian w ciele, że robi jedną wielką wadę postawy. I to jest zupełnie naturalne! O ile ciężko walczyć z tym będąc w ciąży, o tyle po niej – poprawa postawy ciała to konieczność. Przywrócenie równowagi dla ciała, aby lepiej mógłby pracować mięśnie brzucha czy pośladków. To ważne dla zdrowia, ale i… to da Ci świetne efekty wizualne!

Postawa ciała a mięśnie brzucha

W ostatnim podcaście opowiadałam, jak ćwiczyć mięśnie brzucha jako core, czyli jako wewnętrzne ruchowe centrum dowodzenia, które zawiaduje każdym ruchem i stabilizuje w nim tułów.

Mówiłam, że zanim wykonasz ćwiczenie, ważne jest prawidłowe ustawienie ciała (neutralny kręgosłup, miednica, klatka piersiowa), bo jeśli tego nie zrobisz, to będziesz ćwiczyć stabilizację w złej pozycji – a w końcu nie o to chodzi.

Jedna sprawa to taka, że nie zobaczysz efektów ćwiczeń, bo mięśnie brzucha nie będą pracować prawidłowo, ale druga (gorsza!) to każdy kolejny ruch, każde kolejne powtórzenie będzie coraz mocniej utrwalało tą nieprawidłową postawę!

Dlaczego to ustawianie się jest takie trudne?

Właśnie dlatego, że w naszym życiu dzieje się mnóstwo rzeczy, które zaburzają naturalną dla naszego ciała postawę ciała. Już sama ilość siedzenia bez ruchu, jakiej wymaga się od dziecka w szkole, jest takim czynnikiem! Odchodzimy od tej „naturalności” i przez lata utrwalamy nieprawidłowości, które po czasie stają się naturalne.

Dlatego zacznij od prostego ustawienia się przy ścianie, pobujania miednicą, wydłużenia. Zobacz, które elementy są dla Ciebie najtrudniejsze, najmniej „naturalne”.

Jak to jest z tą ciążą, dlaczego trzeba poprawiać postawę ciała, skoro to naturalny stan?

Pamiętaj, że w ciążę wchodzisz już z pewnym „bagażem”. Siedzący tryb życia, życie w biegu i stresie – to wszystko już robi swoje. W ciąży, kiedy powiększa się brzuch, naturalnie środek ciężkości przechodzi do przodu, miednica przechyla się w przód, a odcinek lędźwiowy zwiększa wygięcie.

A dalsze zmiany zależą już od tego, jaki był „stan wyjściowy” – jeśli przed ciążą miałaś tendencję do garbienia się, to prawdopodobnie ciąża to nasili, jeśli przed ciążą mięśnie pośladków były osłabione, to podczas ciąży najpewniej osłabią się jeszcze bardziej.

Dlatego ważna jest ta świadoma aktywność w ciąży i po niej – by pomóc ciału wrócić do równowagi, a mięśniom do prawidłowej pracy. To pomoże Ci szybciej wrócić do formy, pozbyć się brzucha, uporać z ewentualnym rozejściem, czy odciążyć obolały kręgosłup.

Jak poprawić postawę ciała poprzez ćwiczenia?

1. CORE – pamiętaj o ustawieniu ciała przed rozpoczęciem ćwiczenia i potem zachowaj tułów stabilny podczas ruchu, czyli według wskazówek z ostatniego odcinka podcastu.

2. POŚLADKI – bardzo ważny element dla Twojej postawy ciała, a zazwyczaj po ciąży mocno osłabiony. Polecam te ćwiczenia, w których razem z pośladkami pracują również mięśnie brzucha – to świetnie uczy współpracy, która jest potrzebna na co dzień do trzymania prawidłowej postawy ciała.

3. OBRĘCZ BARKOWA – dla pozbycia się okrągłych pleców kluczowa jest stabilna obręcz barkowa, czyli łopatki powinny być osadzone, ale nie nadmiernie ściągnięte. Na tyle, aby klatka piersiowa pozostała otwarta, ale nie uniosły się do góry dole żebra. Pomocne są tutaj wszelkie ćwiczenia ze ściąganiem ramion.

Masz dość zasiedzenia, braku energii i kiepskiego samopoczucia?

Chcesz cieszyć się zdrowym i sprawnym ciałem, mimo, że masz milion obowiązków na głowie?

TAK, TO MOŻLIWE!

Można cieszyć się świetną kondycją i samopoczuciem, mimo bycia w ciągłym niedoczasie i bez spędzania godzin na siłowni!

Jeśli chcesz skutecznie i bezpiecznie wrócić do formy po ciąży, nie tracąc czasu na nieefektywne ćwiczenia, to sprawdź PAKIET DLA MAM PREMIUM!

Dopiero zaczynasz i czujesz zagubienie? Umów się na indywidualną konsultację online – dowiesz się jak działać w Twoim indywidualnym przypadku!

Hej, fajnie, że tu wpadłaś! Jeśli jeszcze się nie znamy, to jestem Hela Ignatowska i pomagam mamom i przyszłym mamom być w dobrej formie i cieszyć się zdrowiem poprzez świadomy trening. Dołącz do bezpłatnej grupy na Facebook’u, gdzie dzielę się praktyczną wiedzą i nie zapomnij pobrać bezpłatnych materiałów, które mam dla Ciebie w prezencie!

 

To tyle na dziś, mam nadzieję, że baterie podładowane! 💪

Dobrego dnia,

Hela | @naladujbaterie

P.s. Koniecznie odwiedź mnie na Instagramie, gdzie bywam najczęściej!

Hela

Helena Ignatowska trenerka personalna dla kobiet Gdynia

Cieszę się, że odwiedzasz mojego bloga - mam nadzieję, że ten tekst pomógł Ci w aktywnym życiu!

Nazywam się Hela Ignatowska i jestem trenerką kobiet. Pomogę Ci zbudować sprawne ciało, dające radość i swobodę życia, dzięki mojej metodzie łączącej trening medyczny, funkcjonalny i Low Pressure Fitness. Nawet jeśli jesteś w ostatnim trymestrze ciąży, tuż po porodzie, zmagasz się z rozejściem mięśni brzucha czy nietrzymaniem moczu.

Wierzę w to, że każda kobieta, niezależnie od etapu życia, może czuć się w swoim ciele lekko, sprawnie i pewnie siebie. Może robić, to co kocha, cieszyć się aktywnym życiem i odważnie spełniać marzenia!

Sprawdź, jak mogę pomóc Ci z łatwością osiągnąć to, co wcześniej wydawało się trudne:

Dla mam

Odzyskaj sprawne ciało bez długich treningów

Pobierz bezpłatnie praktyczny planer „Powrót do formy krok po kroku”. Dowiedz się od czego zacząć ćwiczenia po ciąży i przekonaj się, jak być w świetnej formie będąc mamą na full etat.

.
Dla kobiet w ciąży

Przejdź ciążę lekko i sprawnie!

Pobierz bezpłatny poradnik SPRAWNE CIAŁO W CIĄŻY i dowiedz się, jak bezpiecznie ćwiczyć w ciąży! Dodatkowo, co 2 tygodnie otrzymasz ode mnie wskazówki związane z ruchem w ciąży, by pomóc Ci wejść gładko w macierzyństwo.

.