fbpx

Żyjemy w takim dziwnym świecie, w którym im szybciej tym lepiej, bo w końcu czas to pieniądz. W świecie, w którym nie ma czasu na zastanawianie się nad tym, jak chodzisz, bo przecież zaraz inni Cię wyprzedzą. W świecie, w którym, nie czujemy klatki piersiowej, gdy oddychamy, nie czujemy stóp, gdy chodzimy, a pośladków, gdy siedzimy. Nie wiemy, kiedy się garbimy, kiedy jesteśmy prosto, kiedy koślawimy kolana, a kiedy nie.

Ale mimo tego, że nie czujemy, nie mamy kontaktu ze swoim ciałem, to i tak wymagamy od niego pełnej dyspozycyjności i bycia w pełni sił na każde zawołanie.

Zatrzymaj się w biegu i czuj więcej. Przesłuchaj podcast i dowiedz się, co to znaczy być świadomym ciała i w czym Ci to pomoże.

Co to znaczy być świadomym ciała i świadomym ruchu?

Może brzmi to nieco zbyt „górnolotnie”, ale chodzi o to, by być w kontakcie ze swoim ciałem.

A więc na przykładzie – jakiś czas temu miałam konsultację online w sprawie rozejścia mięśni brzucha.

Widziałam, że moja Klientka ma problem z wypychaniem miednicy w przód, jednak gdy o tym wspomniałam, odpowiedziała mi, że jest odwrotnie – że gdy nosi dziecko, ucieka miednicą w tył.

Zaskoczyło mnie to, ale jednak zawsze wychodzę z założenia, że to co my czujemy jest najważniejsze, więc nie forsowałam swojego zdania, po prostu wytłmaczyłam, jak ustawić miednicę neutralnie i dałam za zadanie sprawdzać jej ustawienie.

Po tygodniu miałyśmy kolejną konsultację i usłyszałam, że…

„Hela, nie uwierzysz. Nie wiem, dlaczego byłam pewna, że miednica leci mi w tył, miałaś rację – wypycham ją w przód! Po prostu nigdy jakoś na to nie zwracałam uwagi, a teraz już to widzę i czuję!”

To właśnie sedno świadomości ciała i ruchu – widzieć i czuć. Bo czasem widzimy np. na zdjęciu zgarbione plecy, ale w danym momencie tego zupełnie nie czujemy. A jeśli nie czujemy, to jakim cudem mamy wiedzieć, jak i kiedy się poprawić? CZUCIE to klucz do bezkontuzyjnej codzienności, ale i do lepszych treningów, prawidłowej techniki ćwiczeń, odpowiedniego ustawienia ciała, aktywacji odpowiednich mięśni – a to wszystko bezpośrednio przekłada się na LEPSZE EFEKTY.

Sprawne ciało po ciąży w miesiąc i to bez długich treningów na siłowni?

Zapisz się do mojej listy e-mail i odbierz bezpłatnie pierwszy rozdział – sprawdź, jak ćwiczyć bezpiecznie i skutecznie!

.

Jak to zrobić, by być świadomym ciała?

Wiem, że nie jest to łatwa sprawa w zabieganym świecie. Można oczywiście wybrać się na jogę czy na inne zajęcia, które koncentrują się na ruchowych detalach, ale… Domyślam się, że nie zawsze jest to możliwe.

A więc zacznij z tym, co masz. Jeśli czytasz ten wpis w biegu, lecąc gdzieś, to pomyśl, jak chodzisz, jak stawiasz stopę, jak odczuwasz stykanie stopy z podłożem. Czy jest to równomierne, czy obciążasz mocniej jakiś punkt?

A jeśli siedzisz, to pomyśl, czy czujesz guzy kulszowe (takie dwie kości w centrum pośladków), czy może zapadasz się w oparciu i wyjeżdżasz miednicą w przód?

Czujesz, że nie do końca to czujesz? 🙂 Nie martw się, powrót do kontaktu z ciałem czasem wymaga czasu i cierpliwości.

Jeśli chciałabyś szybciej przejść ten proces, by mieć lepsze efekty z ćwiczeń, to zawsze możesz się ze mną skontaktować lub umówić się na konsultację online.

Jeśli natomiast zaczynasz wracać do formy po ciąży to w poczuciu swojego ciała pomoże Ci też Program po ciąży, który bezpiecznie przywróci Ci zdrowe i sprawne ciało od zupełnego zera, i to bez czasochłonnych ćwiczeń!

Masz dość zasiedzenia, braku energii i kiepskiego samopoczucia?

Chcesz cieszyć się zdrowym i sprawnym ciałem, mimo, że masz milion obowiązków na głowie?

TAK, TO MOŻLIWE!

Można cieszyć się świetną kondycją i samopoczuciem, mimo bycia w ciągłym niedoczasie i bez spędzania godzin na siłowni!

Jeśli chcesz skutecznie i bezpiecznie wrócić do formy po ciąży, nie tracąc czasu na nieefektywne ćwiczenia, to sprawdź PAKIET DLA MAM PREMIUM!

Hej, fajnie, że tu wpadłaś! Jeśli jeszcze się nie znamy, to jestem Hela Ignatowska i pomagam mamom i przyszłym mamom być w dobrej formie i cieszyć się zdrowiem poprzez świadomy trening. Dołącz do bezpłatnej grupy na Facebook’u, gdzie dzielę się praktyczną wiedzą i nie zapomnij pobrać bezpłatnych materiałów, które mam dla Ciebie w prezencie!

 

To tyle na dziś, mam nadzieję, że baterie podładowane! 💪

Dobrego dnia,

Hela | @naladujbaterie

P.s. Koniecznie odwiedź mnie na Instagramie, gdzie bywam najczęściej!