fbpx

Masz już dość garbienia się i bólu kręgosłupa?

Chcesz czuć się lepiej, ale z małym dzieckiem wydaje Ci się to nie do ogarnięcia?

Spokojnie, aby mieć proste plecy bez bólu wcale nie potrzebujesz długich treningów!

Kurs Proste plecy bez bólu to kompleksowe rozwiązanie na ból kręgosłupa u młodych mam!

Jeśli jesteś Mamą, to wiesz najlepiej jak łatwo nasze ciało „łapie” różne sztywności i jak czasami ciężko jest się ich pozbyć.

Jak sobie z tym radzić i utrzymać zdrowy kręgosłup?

Czy da się zachować zdrowy kręgosłup bez bólu będąc Mamą? Być może wydaje Ci się, że jest to nieosiągalne i jesteś „skazana” na ból kręgosłupa. W końcu jak tu zachować zdrowe plecy, kiedy w grę wchodzi ciągłe noszenie na rączkach, dużo schylania się, przebywania w niewygodnych pozycjach, niedosyt snu, zmęczenie, osłabienie ciała…

Zgadza się, łatwo nie jest! Ale da się! Poniżej możesz przesłuchać nagrania webinaru lub zerknąć na graficzny skrót – aby zadbać o lepszą kondycję swojego kręgosłupa i całego ciała, pomimo tak wymagającego zawodu jak „bycie Mamą”!

Dlaczego tak ciężko zachować zdrowy kręgosłup będąc Mamą?

Poza macierzyńskimi trudami, które opisałam we wstępie, jest jeszcze kilka rzeczy, które powinnaś wziąć pod uwagę:

– ciąża zmienia naszą postawę ciała, przesuwając środek ciężkości w przód oraz utrudniając pracę przeponie (zmienia się wzorzec oddechowy)

– pogorszeniu ulega stabilizacja tułowia i osłabiają się mięśnie głębokie

– te zmiany często zostają pogłębione, jeśli po porodzie zabraknie prawidłowego wzmacniania

– nieprawidłowe nawyki ruchowe i postawa ciała plus ciężar zewnętrzny (Maluch) jeszcze mocniej przeciążają kręgosłup

A więc jakie są sposoby na zachowanie zdrowego kręgosłupa bez bólu będąc jednocześnie Mamą „rączkowego dziecka”?

Poniżej zdradzam moje najlepsze sposoby na zdrowy kręgosłup dla Mam:

Jeśli jesteś mamą, zadbaj odpowiednio o swój zdrowy kręgosłup i pozbądź się bólu pleców!

Wiem, że może wydawać się tego dużo i na początek ciężko samego to wszystko ogarnąć. Dlatego działaj krok po kroku, zamiast od razu zakładać wykonanie długich treningów. Jeśli męczy Cię ból kręgosłupa, polecam zacząć od rozluźnienia i ćwiczeń oddechowych, które przyniosą Ci natychmiastową ulgę – znajdziesz je w tym wpisie.

Równolegle pracuj też nad korekcją postawy ciała – w tym wpisie znajdziesz szczegółowy plan poprawy postawy ciała.

W pozbyciu się bólu pleców na dłużej i kompleksowym wzmocnieniu ciała niezawodny będzie natomiast „Program ćwiczeń dla zbieganych Mam„, który jest skuteczny nawet jeśli Twój czas na ćwiczenia ogranicza się do kilkunastu minut dziennie!

Jeśli chcesz wreszcie cieszyć się świetną formą, mimo, że masz milion obowiązków na głowie to mam dla Ciebie rozwiązanie!

"Program ćwiczeń dla zabieganych Mam" to krótkie, ale efektywne treningi budujące nie tylko sprawność, ale i świadomość ciała oraz codzienne zadania dla lepszych nawyków ruchowych!

W Programie zaskoczyło mnie wiele! Cieszę się, że mogłam skupić się na technice, a myślę, że wracanie do formy po ciąży jest do tego świetnym czasem. Niby zawsze jest dobry czas na poprawę techniki. ale kiedy jak nie teraz, gdy na wszystko szczególnie brakuje czasu. Człowiek wieczorem pada ze zmęczenia, ale świadomość, że trening trwa jedynie 20 min jest bardzo budująca i trudno odmówić:) Po treningu jest natomiast satysfakcja z jego wykonania, a ciało dziękuje nam podwójnie za tę odrobinę motywacji!

W pierwszym kursie zrobiłam wszystkie treningi dwukrotnie, i muszę stwierdzić, że za każdym razem widziałam progres i skupiałam się na czymś innym. Gratulacje! Rozłożyłaś na czynniki pierwsze ćwiczenia i przedstawiłaś w bardzo przystępny sposób, pokazując jednocześnie co powinno pracować i na czym należy się skupić:)

Ania

Super, że każdy trening jest przewidziany na te 20 minut, akurat do ogarnięcia jak się ma małe dziecko (zwłaszcza to, które zaczyna ząbkować;)). Całość naprawdę fajna, początkowo myślałam, że takie nic, ale na następny dzień czuć nogi i pośladki!

(…) Jeszcze chciałam Ci podziękować za to, że tak dokładnie i niezmordowanie tłumaczysz technikę każdego ćwiczenia. Nigdy nie byłam tak świadoma swojego ciała i nie pracowałam tak aktywnie przy każdym ćwiczeniu, każdym ruchu.  

Magda

Hej, fajnie, że tu wpadłaś! Jeśli jeszcze się nie znamy, to jestem Hela Ignatowska i pomagam mamom i przyszłym mamom być w dobrej formie i cieszyć się zdrowiem poprzez świadomy trening. Dołącz do bezpłatnej grupy na Facebook’u, gdzie dzielę się praktyczną wiedzą i nie zapomnij pobrać bezpłatnych materiałów, które mam dla Ciebie w prezencie!

 

To tyle na dziś, mam nadzieję, że baterie podładowane! 💪

Dobrego dnia,

Hela | @naladujbaterie

P.s. Koniecznie odwiedź mnie na Instagramie, gdzie bywam najczęściej!

Cześć, daj znać, w czym mogę Ci pomóc!