fbpx

Masz już dość garbienia się i bólu kręgosłupa?

Chcesz czuć się lepiej, ale z małym dzieckiem wydaje Ci się to nie do ogarnięcia?

Spokojnie, aby mieć proste plecy bez bólu wcale nie potrzebujesz długich treningów!

Kurs Proste plecy bez bólu to kompleksowe rozwiązanie na ból kręgosłupa u młodych mam!

Jeśli jesteś mamą, to zapewne czujesz, że „trzymanie się prosto” jest o wiele trudniejsze niż przedstem. Więc jak poprawić postawę ciała mając dziecko?

W dzisiejszym wpisie opowiem Ci, od czego warto zacząć, żeby poprawić postawę ciała i dam Ci kilka cennych wskazówek, dzięki którym utrzymanie poprawnej postawy ciała będzie łatwiejsze.

Jeśli masz mało czasu to wrzuć na słuchawki poniższy podcast „Jak poprawić postawę ciała” i leć na spacer z maluchem trzymając się prosto, lub zerknij na poniższy skrót!



Jak poprawić postawę ciała będąc mamą i dlaczego jest to trudne?

Kiedyś miałam ogromne problemy z garbieniem się i skoliozą (bocznym skrzywieniem kręgosłupa). Moja mama włożyła wiele pracy w „prostowanie” mnie i latanie po różnych specjalistach, ale po pierwsze w tamtym czasie wiedza na temat korekcji wad postawy była słabiutka (np. jedno z proponowanych rozwiązań dla mnie to była szyna w plecy), a po drugie – byłam strasznie krnąbrnym dzieckiem i absolutnie nie chciałam stosować się do żadnych zaleceń. Więcej na temat samego garbienia się znajdziesz w tym poście.

Jako nastolatka rzuciłam się w sportowo-treningowy wir i zbyt intensywna eksploatacja ciała doprowadziła do poważnej kontuzji, która finalnie wyszła mi na dobre, bo zaczęłam interesować się treningiem pro-zdrowotnym.

Postawę ciała poprawiłam tylko i wyłącznie dobrze dobranymi ćwiczeniami i zmianą nawyków ruchowych. Bez szyn, gorsetów, operacji, wyciągów. A więc da się!

Ale wraz z pojawieniem się Janka, pojawiły się również kolejne trudności w utrzymaniu prawidłowej postawy 🙈 Dopóki sama nie dostałam na ręce ruchliwego Klocka, nie zdawałam sobie sprawy z tego, jakie to trudne! Po pierwsze mniej czasu na ćwiczenia, po drugie słabsze ciało po ciąży, po trzecie zachowanie prawidłowej postawy ciała podczas noszenia to już mega wyzwanie, po czwarte zmęczenie… Mogłabym tak wyliczać i wyliczać! Nigdy wcześniej tak mocno nie odczuwałam kręgosłupa czy pojawiających się sztywności. Jeśli masz podobnie, to jako pierwszą pomoc w rozluźnieniu spiętych mięśni polecam Ci mobility połączone z ćwiczeniami oddechowymi, które znajdziesz tutaj. Posłuchaj też nagrania webinaru „Zdrowy kręgosłup dla Mam” w tym wpisie.

A więc jakie mam sposoby na poprawę postawy ciała przy małym dziecku?

Na początek – skupienie się na swojej postawie podczas treningu! To tak na prawdę jedyny taki czas w ciągu dnia, kiedy możemy na spokojnie skupić się tylko na sobie! Zamiast w treningu iść na ilość i myśleć tylko o tym, w jaki sposób jak najszybciej spalić maks kcal, to skupmy się na jakości ruchu i na postawie ciała! Bo jeśli podczas tego wyjątkowego czasu tylko dla siebie nie jesteśmy w stanie utrzymać prawidłowej postawy ciała, to na pewno nie utrzymamy jej w zabieganej codzienności…

Ćwicz wolniej, a z większą świadomością ciała. Popraw postawę ciała zanim zaczniesz robić ćwiczenie, bo poprawianie się w trakcie jest bardzo trudne!

Jak poprawić postawę ciała? Zacznij od korekcji ustawienia ciała w ćwiczeniach!

Na zdjęciu widzisz mój domowy patent na lepsze ustawienie ciała w przysiadzie. Zacznij z pozycji stojącej, kijek powinien przylegać do Twojej kości krzyżowej, pomiędzy łopatkami oraz do głowy. Zwróć też uwagę na przerwę między kijkiem a odcinkiem lędźwiowym – nie powinna być zbyt duża (plus minus na wejście dłoni). To już da Ci świetny „feedback” jak ustawiać prawidłowo swoje ciało i jak dużo Ci brakuje. A dalej spróbuj zrobić przysiad, bez odrywania trzech punktów styku od kijka.

Być może Twoje mięśnie brzucha okażą się zbyt słabe, by utrzymać Twoje ciało w prawidłowej pozycji – tak bardzo często zdarza się po ciąży. Po sposoby na mocny brzuch dla mam zerknij tutaj.

Jak poprawić postawę ciała nosząc dziecko?

Druga kwestia nad którą polecam popracować będąc mamą, by poprawić postawę ciała to pilnowanie się podczas noszenia dziecka. Jest to trudna sprawa, dlatego najpierw polecam zacząć od skupienia się na korekcji ustawienia ciała podczas ćwiczeń, a potem jako takie „ćwiczenie” potraktować również dziecko na rękach 🙂

Trudność polega na tym, że zazwyczaj trzymamy dziecko na rękach dłuższy czas, jeszcze dodatkowo wykonując przy tym inne czynności i „ratujemy” się wypchnięciem w przód bioder. Niestety jest to fatalne nie tylko dla całej naszej postawy ciała i kręgosłupa, ale również dla brzucha i może przyczynić się nawet do ponownego rozejścia mięśni brzucha!

Jak poprawić postawę ciała będąc mamą? Zobacz najlepsze sposoby!

A więc postaraj się zredukować wypychanie miednicy w przód, a bardziej skoncentrować się na wydłużeniu kręgosłupa. Bardzo pomocne w korekcji ustawienia miednicy będzie wzmocnienie pośladków – więcej na ten temat znajdziesz tutaj.

Jeśli chodzi o poprawę postawy ciała zarówno w ćwiczeniach, jak i codziennym życiu to moje Kursantki bardzo chwalą sobie „Program ćwiczeń dla zabieganych Mam” czyli kompleksowy system krótkich, ale konkretnych treningów oraz codziennych zadań, dzięki którym zyskasz lepszą sylwetkę bez długich treningów na siłowni.

Jeśli chcesz wreszcie cieszyć się świetną formą, mimo, że masz milion obowiązków na głowie to mam dla Ciebie rozwiązanie!

"Program ćwiczeń dla zabieganych Mam" to krótkie, ale efektywne treningi budujące nie tylko sprawność, ale i świadomość ciała oraz codzienne zadania dla lepszych nawyków ruchowych!

Hej, fajnie, że tu wpadłaś! Jeśli jeszcze się nie znamy, to jestem Hela Ignatowska i pomagam mamom i przyszłym mamom być w dobrej formie i cieszyć się zdrowiem poprzez świadomy trening. Dołącz do bezpłatnej grupy na Facebook’u, gdzie dzielę się praktyczną wiedzą i nie zapomnij pobrać bezpłatnych materiałów, które mam dla Ciebie w prezencie!

 

To tyle na dziś, mam nadzieję, że baterie podładowane! 💪

Dobrego dnia,

Hela | @naladujbaterie

P.s. Koniecznie odwiedź mnie na Instagramie, gdzie bywam najczęściej!

Cześć, daj znać, w czym mogę Ci pomóc!